RESPUBLIKINIO IKIMOKYKLINĮ IR PRIEŠMOKYKLINĮ UGDYMO TEIKIANČIŲ ĮSTAIGŲ PROJEKTO ,,MUZIKINIŲ PASAKAIČIŲ MIESTAS“ NUOSTATAI
Projekto „Muzikinių pasakaičių miestas“ nuostatai
VILNIAUS R. IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKŲ KŪRYBINIO PROJEKTO
„STEAM BANDYMŲ, EKSPERIMENTŲ, TYRINĖJIMŲ SAVAITĖ“
NUOSTATAI
VILNIAUS R. IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PEDAGOGŲ VIRTUALIOS GEROSIOS PATIRTIES SKLAIDOS
„ PEDAGOGŲ SUKURTŲ PRIEMONIŲ PANAUDOJIMAS UGDYMO PROCESE“
NUOSTATAI:
Nuostatai – pedagogų sukurtų priemonių panaudojmas ugdymo procese
PROJEKTAS: „KAI APLINK GAMTOJ ŠVARU, TAI GYVENT MUMS BUS SAUGU“
NUOSTATAI
RESPUBLIKINIS EKOLOGINIS PROJEKTAS
PROJEKTAS: ,,KŪRYBIŠKAS VAIKŲ UGDYMO APLINKOS IR ERDVIŲ PANAUDOJIMAS“
2019-2020m.m.
,,BITUČIŲ“ grupė 4-5 metų vaikai.
Tikslas:
Ugdymo procese plačiau panaudoti ugdymo aplinkos ir erdvių teikiamas galimybes.
Uždaviniai:
1.Ugdymo procese naudoti kuo įvairesnes, netradicines aplinkas bei erdves.
2.Skatinti vaikų domėjimąsi aplinka, norą ją tyrinėti.
3.Skatinti kiekvieno vaiko iniciatyvumą, kūrybiškumą ir pasitikėjimą savimi.
Projekto metu vaikai ėjo į ekskursiją stebėti rudeninės gamtos, rinkti medžių lapų, gilių ir įvairių uogų iš kurių gamino darbelius. Žiemos tematika buvo kolektyvinis darbas „ PAPUOŠIM EGLUTĘ “. Aplankėme eglutę savo gyvenvietėje, grožėjomės jos papuošimais. Vaikai štampavo eglutės žaisliukus su savo gamybos štampais, patys pasirinkę norimas spalvas ir vietą ant eglutės.
,,KŪRYBIŠKAS VAIKŲ UGDYMO APLINKOS IE ERDVIŲ PANAUDOJIMAS“
Pedagogės: Rasa Konova ir Marija Savickienė
Projektas :„Piešiu aš, pieši tu- pieškime visi kartu“
Projekte dalyvavo: 3-5 m. „Boružėlių grupės“ vaikai.
Projekto tikslas:
Meninės veiklos metu ugdyti vaikų socialinę kompetenciją,netradicinėje aplinkoje.
Projekto uždaviniai:
- Meninės veiklos metu ugdyti vaikų gražu bendravimą, bendradarbiavimą.
2.Stebint, analizuojant formuoti vaikų pozityvų požiūrį į gerąją darbo patirtį.
3.Suteikti vaikams kuo įvairesnės kūrybinės veiklos galimybių netradicinėje aplinkoje.
4.Išgyventi naujai patirtų įspūdžių džiaugsmą piešiant, kuriant bendrus darbus.
Projekto metų vaikai išbandė savo piešimo įgūdžius, skirtingu metų laiku netradicinėje aplinkoje.
Įdomiausia vaikams buvo, iš gamtinių medžiagų,kurti tautišką juostąkurias rado darželio kieme rudenėliui atkeliavus.
Netradicinėje aplinkoje piešėme su vandens burbulais, o mažieji su ausų krapštukais.
Piešimas kaip niekas kitas lavina vaiko gebėjimus pastebėti detales, skirtumas, aptikti aplinkoje daug daugiau dalykų negu atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Projektą organizavo IUP mokytojos: Viktorija Dailydienė, Regina Chont
VILNIAUS R. VALČIŪNŲ VAIKŲ LOPŠELYJE-DARŽELYJE
Įgyvendinamas projektas „STEAM idėjų plėtojimas integruojant inovatyvią „LEGO Education“ metodiką ikimokyklinio ugdymo įstaigose“
Projekto įgyvendinimo metu bus siekiama pagerinti vaikų gebėjimus – iniciatyvumą ir atkaklumą, kūrybiškumą, problemų sprendimą, tyrinėjimą, aplinkos pažinimą, skaičiavimą ir matavimą, mokėjimą mokytis, sakytinę kalbą – taikant inovatyvias LEGO Education metodikos idėjas naudojant STEAM Park ir MAKER priemones.
Naudojant LEGO education priemones pedagogams atveriama galimybė išmokyti būtinų šiuolaikiniam vaikui gebėjimų, o siekiant suteikti vaikams kuo daugiau kūrybinės laisvės LEGO education sistema nuolat tobulinama, todėl STEAM parkas gali būti praturtintas inovatyviomis MAKER rinkinio idėjomis. Kiekviena veikla leidžia vaikams neribotai išreikšti save kūrybinių bandymų ir atradimų metu. Pedagogas, žinodamas savo veiklos tikslą, suteikia vaikams kuo daugiau laisvės bendraujant, konstruojant, kitaip veikiant, sudaro sąlygas mąstyti, aptarti ir, aišku, tęsti – tai pagrindiniai LEGO education sistemos elementai.
Projekto metu bus sukurta su Lietuvos švietimo dokumentais, ikimokyklinį ugdymą reglamentuojančiais dokumentais („Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašu“, 2014) suderinta, paremta LEGO Education idėjomis, naudojant STEAM Park ir MAKER priemones, vaikų ugdymo metodika, kuri bus skirta pažinimo (ankstyvosios matematikos ir mokslo) srities gebėjimams ugdyti. Metodika galės naudotis Lietuvos ikimokyklinio ugdymo mokytojai, dirbantys darželiuose, kurie taiko skirtingus ugdymo organizavimo modelius.
Projekte dalyvauja Panevėžio lopšelis-darželis ,,Pasaka“, Panevėžio lopšelis-darželis ,,Jūratė“, Vilniaus lopšelis-darželis „Švelnukas“, Telšių lopšelis-darželis „Mastis“, Telšių lopšelis-darželis „Žemaitukas“, Telšių rajono Rainių lopšelis-darželis, Telšių lopšelis-darželis „Eglutė“, Vilniaus lopšelis-darželis „Gintarėlis“, Vilniaus rajono Valčiūnų lopšelis-darželis, Vilniaus Salininkų lopšelis-darželis, Vilniaus Simono Konarskio gimnazija, Vilniaus lopšelis-darželis „Viltenė“.
Projektas „STEAM idėjų plėtojimas integruojant inovatyvią „LEGO Education“ metodiką ikimokyklinio ugdymo įstaigose“, Nr. 09.2.1-ESFA-K-728-02-0082, finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis
RESPUBLIKINIS PREVENCINIS PROJEKTAS
„ŽAIDIMAI MOKO“
2019-2020 M.M.
Nuo š.m. spalio 1 d. Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis jau trečius metus prisijungė ir dalyvauja Respublikiniame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“. Projektą vykdo darželio pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Ilona Turbinova, vyresn. logopedė Julija Skripskienė.
„SVEIKATIADA“
2019 m. rugsėjo mėn. Valčiūnų vaikų lopšelio-darželio priešmokyklinio ugdymo grupė „Žiogeliai“ prisijungė prie projekto „SVEIKATIADA“. Projekto „SVEIKATIADA“ internetiniai puslapiai: http://sveikatiada.lt , https://www.facebook.com/
Atsakinga: Anželika Jachimovičienė
Skaniausių salotų paruošimas!
Projekto „Moku elgtis prie stalo“ pabaigai buvo gaminamos vaisių salotos. Vaikai patys pjaustė vaisius, serviravo stalą ir ragavo pačių gamintas salotas. Šio projekto metu įgytos žinios vaikams padės tinkamai elgtis prie stalo. Viso projekto metu vaikai sužinojo ir išmoko pagrindines taisykles kaip turime elgtis prie stalo, išmoko serviruoti stalą, lankstyti servetėles, tinkamai laikyti ir naudotis stalo įrankiais.
Atsakingi: socialinė pedagogė Ilona Turbinova, priešmokyklinio ugdymo pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė.
PROJEKTAS
„MOKU ELGTIS PRIE STALO“
Nuo 2018 m. lapkričio 2 d. Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis įstaigoje organizuoja ir vykdo projektą „Moku elgtis prie stalo“. Projekto tikslas: ugdyti vaikų tinkamą elgesį prie stalo. Elgesio menas prie stalo – būtinybė, kuri kitaip vadinama etiketu. Etiketas – visuotinai priimtos (gero) elgesio viešumoje. Gebėjimas elgtis prie stalo kaip pridera, padės vaikams nesijausti nejaukiai net ir nepažįstamų žmonių draugijoje.
Atsakingi: socialinė pedagogė Ilona Turbinova, priešmokyklinio ugdymo pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė.
RESPUBLIKINIS PREVENCINIS PROJEKTAS
„ŽAIDIMAI MOKO“
2018-2019 M.M.
Nuo spalio 1 d. Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis prisijungs ir dalyvaus Respublikiniame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“. Projektą vykdo darželio pedagogės: Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė, Ilona Turbinova, vyresn. logopedė Julija Skripskienė.
„ŽAIDIMAI MOKO“
2017-2018 M.M.
Valčiūnų vaikų lopšelis – darželis jau antrus metus dalyvauja Respublikiniame prevenciniame projekte „Žaidimai moko“. Šis projektas skirtas 5 – 6 metų vaikams. Pagrindinė projekto vykdymo veiklos forma yra – žaidimai. Darželio pedagogės šį projektą vykdo „Žiogelių“ grupės ugdytiniams. Labai svarbu paminėti, kad šio projekto tikslas – žaidimų pagalba lavinti penkiamečių, šešiamečių erdvės ir laiko, regimąjį suvokimą, tikslinti ir tobulinti smulkiuosius (riešo, rankų pirštų) judesius. Projektą vykdo darželio pedagogės: priešmokyklinio ugdymo vyresn. auklėtojos Anželika Jachimovičienė, Zita Vasiliauskienė, vyresn. pedagogė Ilona Turbinova, vyresn. logopedė Julija Skripskienė.
RESPUBLIKINĖ IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ AKCIJA
„KALBA TYLA“
Balandžio 26 d. įstaigoje buvo minima Tarptautinė triukšmo suvokimo diena. Kiekvienais metais, paskutinį balandžio trečiadienį, minima Tarptautinė triukšmo suvokimo diena, kuri skirta atkreipti visuomenės dėmesį į visiems aktualią triukšmo problemą ir skatinti tylesnį ugdymo įstaigų, darboviečių, namų, poilsio aplinkos sukūrimą. Su vaikais mokėmės pasisveikinti be žodžių, kiekvienas vaikas išmoko parodyti savo vardą gestais, žiūrėjome filmuką apie gestų abėcėlę. Užsiėmimo pabaigai vaikai klausėsi ramios muzikos ir piešė tylą. Kiekvienas vaikas sėdint ratu papasakojo ką nupiešė. Iš piešinių buvo sukurta „Tylos knyga“.
Organizavo: vyr. auklėtoja Anželika Jachimovičienė, socialinė pedagogė Ilona Turbinova
„PROFESIONALIAUSIOS AUKLĖTOJOS“ KONKURAS
Vasario 7d. pedagogės Viktorija Skaržinska, Rasa Konova, Anželika Jachimovičienė ir muzikos mokytoja Tatjana Kinderevičienė dalyvavo Rudaminos vaikų lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“ organizuotame „Profesionaliausios auklėtojos “ konkurse.
VILNIAUS R. IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGŲ PROJEKTAS
„SVEIKAI VALGAU – SVEIKAS AUGU“
Mūsų darželis 2016 m. lapkričio mėn. prisijungė prie projekto „SVEIKAI VALGAU -SVEIKAS AUGU“.
Projekto tikslas – formuoti teisingo maitinimosi nuostatas.
Projekto uždaviniai:
- Turtinti vaikų žinias apie sveiką mitybą;
- Skatinti ugdytinius sveikai maitintis;
- Suteikti vaikams žinių apie maisto svarbą vaikų augimui, vystymuisi, sveikatai;
- Ugdyti teisingus maitinimosi įgūdžius bei įpročius;
- Suteikti ugdytiniams džiugių akimirkų, teigiamų emocijų.
Darželio pedagogės Anželika Jachimovičienė ir Rasa Konova paruošė ir pristatė įstaigoje organizuotų veiklų stendinį pranešimą.
TARPTAUTINIS TOLERANTIŠKAS PROJEKTAS „SAY HELLO TO THE WORLD“ („PASAKYK LABAS PASAULIUI“)
Nuo 2016 m. vasario 22 d. mūsų darželis pradėjo vykdyti Tarptautinį projektą „Pasakyk labas pasauliui“.
Projekto tikslas – tolerantiškumo ugdymas.
Mūsų darželio vaikai bendrauja su Brazilijos darželio vaikais, suranda sau draugus, geba priimti kitos tautos vaikučius ir juos priima į savo draugų ratą.
2016 m. kovo 1 d. įvyko pirmasis video skambutis, kurio metų vaikai akivaizdžiai susipažino su Brazilijos draugais.
TARPTAUTINIS ILGALAIKIS PROJEKTAS „VAIKO KELIAS Į GRAŽIĄ KALBĄ“
Nuo 2014 metų spalio mėnesio mūsų darželio komanda prisijungė prie Tarptautinio ilgalaikio projekto „Vaiko kelias į gražią kalbą“.
PROJEKTO TIKSLAS – Ankstyvajame amžiuje (1,5-4 m.) sudaryti palankias sąlygas ankstyvosios vaikų kalbos sutrikimų prevencijos taikymui kalbos ugdyme: ugdyti vaikų kalbą remiantis ir vadovaujantis kalbos ugdymo modeliu, naudojant inovatyvius (kūrybiškus) metodus.